tiistai 24. tammikuuta 2017

Siivotaan ja Maritetaan



Taas nämä tavara, vaate kasat kaatavat minut allensa!!
Olen niiden edessä nöyrä ja voimaton. Onko se tämä ikä, siis tämä keski-ikä, kun naisesta kuulemma tulee hieman saamaton, aloitekyvytön jne.
Nyt kyllä tuntuu kovasti siltä...tai on tuntunut jo pidemmän aikaa.
Nimittäin näitä kasoja saan kyllä aikaiseksi, mutta että saisin ne jonnekin pois, se ottaa aikaa. Aina tulee jotain mukavampaa, tärkeämpää...
Ja kasat vain kulkevat paikasta toiseen...niinkuin nyt himpura sentään olohuoneeseen!!
Joku roti tässäkin pitäisi olla...vaan kun ei ole :(
 

 


On vähän suloisia pehmonalleja,muutama lamppu jne
Heppatyynyistä en luovu, niitä saa tulla meille lisääkin...kunhan joistain muista raaskisin luopua!
Kirppari paikkaan olen niin kyllästynyt, kokoajan saa raahata tavaraa sinne ja tavaraa sieltä pois jonnekin muualle. Nyt olen päättänyt sen lopettaa parin viikon päästä!! Muistuttakaan jos olen tästäkin livennyt!!


 


Ja sitten on tämä murheenkryyni, juoksumaton rohjake!!
Niin innoissani sen jokunen vuosi ostin. Ja on sitä käytettykin, mutta nyt sille ei ole tyhjää huonetta!! Se vie ihan valtavan tilan, ja yläkerrassa kun se oli, niin tuntui, että koko talo sortuu siinä jumputuksessa :D
Joko se lähtee pihataloon odottamaan uutta elämää taikka sitten ihan pois kokonaan...ei olla vielä päästy miehen kans yhteisymmärrykseen. Minä olisin jo luopumassa siitä.

 




Imuri odottaa nätisti että mamma taas jaksaisi tulla sitä työntelemään. Voin kertoa, että ei oikein huvita työnnellä, kun nämä kasat :( :(

Mutta pakkokait se on näin tehdä, kun kukaan muukaan ei sitä tee, ja varsinkaan korjaa näitä kasoja pois. Tosin minä ne olen tänne levittänyt ja ajatus on ollut Marittaa sieltä turhat pois, mutta miten se onkin niin vaikea luopua. Jostain asioista, kuten vaatteista luopuminen käy tosi helposti. Mutta mulle on kaikki tyynynpäälliset, vanhat pitsilakanat, torkkupeitot yms tosi tärkeitä...aivan liian tärkeitä :)

No nyt yritän lopettaa jorinat ja lähteä kasojen kimppuun.
Voin yrittää kertoa miten niiden kanssa kävi...jos muistan..
tämäkin kuulemma kuuluu tähän keski-ikäistymiseen
muistin huononeminen
en minä muista kyllä että olisin sellaista huomannut ;)

kuullaan
jaana

7 kommenttia:

  1. :-D Voi että, tää on niin elävästä elämästä, niinhän sun jutut aina on... ja siksi niitä niin tykkään lukeakin. Olet hauska ja aito.
    Voi tosiaan, kasat, jotka vain siirtyvät paikasta toiseen. Niitä syntyy jopa yhden hengen taloudessa kummallisia määriä. Juoksumatosta en osaa sanoa mitään, mutta sen alla oleva vihreä kukallinen matto on järkyttävän kaunis! Niiiiiin ihana.
    Tsemppiä puuhiin, ne ei ota loppuakseen. Täytyy vain yrittää selviytyä jotenkin, ja ottaa välillä etäisyyttä jos pystyy...

    VastaaPoista
  2. Grrr niin ärsyttävän tuttua tuo kasojen siirtely paikasta toiseen! Sitä siis harrastetaan täällä myös. Aloitin joululomalla massiivisen kaappien siivouksen. Kaapit joo hieman vajeni, mutta nyt mulla on nyssäkkää jos jonkinlaista. Odottamassa kyytiä eteenpäin. Ja sitten on epämääräisiä kasoja, joille en oikein vielä tiedä mitä tehdä. Ei oo helppoa ei =D

    VastaaPoista
  3. Mä tungen kasat aina saman tien muovikasseihin ja vien ne UFF:in keräyslaatikkoon jos ovat vaatetta tai liinavaatetta taikka sitten FIDA-lähetystorille tai kierrätyskeskukseen jos ovat jotain muuta. Kasoista pääsee helposti eroon kun ei haaveilekaan saavansa niistä penniäkään rahaa mistään kirpparilta.

    VastaaPoista
  4. Minä kun luulin ensiksi, että se vihreä matto on se juoksumatto! Mistä muuten on peräisin tuo "Marittaa" -sana?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vastaan vaikka minulta ei kysyttykään :)
      Kirjailija Marie Kondo, joka kirjoitti suositun kirjan: KonMari – siivouksen elämänmullistava taika

      Poista
  5. Niin sitä itsellänikin on saattaa viel saada siivotuksi kaapit ja komerot mut sit jää pyörii niitä pussei ja kassei jonnekkin :)
    Kaunis tuo vihreä matto.
    Viikonjatkoi :)

    VastaaPoista
  6. Mulla on muuten ihan samanlainen punainen pikkulamppu ja se tarvitsisi parin :)

    VastaaPoista