tiistai 1. elokuuta 2017

puutarha-ajatuksia




Vielä on kesää jäljellä..eiks niin!!
Vaikka elokuuta lähdettiinkin huitelemaan.

Meidän pihalla vallan ottavat rikkaruohot.
Mulla on viharakkaus suhde meidän isoon pihaan.
Keväällä innostun, istutan ja kitken.
Heinäkuussa tulee ahdistus, en saa rikkaruohoja pysymään aisoissa.
Tulee luovutus.
Antaa sitten olla.

Olen opetellut armollisuutta itseäni kohtaan.
Pihapuuhissa se toteutuu parhaiten, koska ajattelen 
(juut tiedän hyvin ikävästi),
että pian on jo syksy ja kova uurastus on ollut jotensakin turhaa…
Myönnän sortuvani tähän ajatteluun hyvinkin usein, pihan kohdalla.
Mutta se toimii minulla myös armollisuutena itseäni kohtaan.
En pysty enkä jaksa saatikka ennätä tekemään kaikkea
sataprosenttisesti… edes puolia siitä…

Joten tärkeimmät ensin, lapset ja niiden hyvinvointi :)
Sitten tulee kaikki muu.

Mutta nauttikaa ja puuhastelkaa te kaikki puutarhaihmiset minunkin puolesta.
Osaan kyllä nauttia kauniista puutarhoista,
meille sellaista en jaksa / osaa taikoa
mutta
tiedän, että jotain muuta osaan tehdä
kyllin hyvin
:)

näillä mietteillä menen katselemaan ja kastelemaan
puutarhaani
<3

jaana

1 kommentti:

  1. Kesää on vielä jäljellä. Minulla alkoi vasta toinen loma viikko.😀
    Keväällä olen myös intoa täynnä puutarhan hoidosta ja loppu kesästä en enää jaksa.
    Mukavaa elokuun alkua!

    VastaaPoista