sunnuntai 7. tammikuuta 2018

tummasta vaaleaksi ja miten se tapahtui :)




Haluan teillekin tänne kertoa, näistä minun hiusten kolmesta luotto tuotteesta.
Goodwill Rich Repair shampoo ja hoitoaine sekä Sebastian Dark Oil

Tilannehan oli niin, että vajaa kaksi vuotta sitten minulla oli vielä hyvin tumman ruskeaksi värjätyt ihan lyhyet hiukset...normi väri minulla on kyllä vaalea...mutta silloin joskus tuli vain sellainen olo, että halusin totaalisen vaihtelun. Ja niin sitä sitten vaaleista pitkistä hiuksista pätkäistiin lyhyet ja värjättiin lähes mustiksi :)



Tässäpä sitä ollaan näissä mustissa lyhyissä hiuksissa lähdössä kummipojan häihin, ihan ammatti meikkaajalla tuli käytyä ennen juhlia :)





Nyt tämän hetkinen tilanne pari päivää sitten itse otetussa kuvassa :)
Ihan hurjasti ovat kasvaneet..välillä itsekin ihmettelen.


Tähän vaaleuteen pääsy vaati hieman kikkailua ja muutaman kuukauden kestämistä sellaisen kissanpissin värisen kuontalon kanssa :D

Minä kun olen aika nopea käänteissäni ja varsinkin kun mies alkoi valittamaan, että hän on mennyt naimisiin blondin kanssa eikä bruneten..niin aikani tuumailtuani tuli sellainen olo, että ehkä minä kuitenkin haluan olla taas blondi.

Kyselin kampaajalta, että mitä pitäisi tehdä, hän oli sitä mieltä, että tilanne vaatii pitkän pitkän ajan sekä monta varovaista sävytystä vaaleaan suuntaan...No se ei sopinut minulle yhtään. Kävin sitten hakemassa kaupasta värinpoiston ja tein niitä sitten oikeasti neljä perättäin kuukauden aikana! Lopputulema oli se, että hiusten juuret olivat ihan läpinäkyvän vaaleat ja jo hieman kasvanut latvusto sellainen pissin värinen :D

Siinä kohtaa vaihdoin kampaajaa, en kehdannut mennä sinne sen näköisenä...
Uusi kampaaja katseli hieman, ihmetteli oikein ääneen, että miten minulla voi vielä olla  hiukset päässä saatikka että ne ovat ok kunnossa...!
Siellä sitten tehtiin se vihon viimeinen värin poisto ja laitettiin vaalea sävy koko päähän...sillä tiellä ollaan. Nykyään käyn enää vaalentamassa juurikasvua n. 3kk välein, muuten hiukset vain kasvavat, kasvavat ja kasvavat....

Mä luulen ihan oikeasti, että syynä hiusten nopeaan kasvuun ja hyvään kuntoon on kyllä perintötekijöissä ja näissä ihanissa tuotteissa joita käytän. Varsinkin tätä Dark Oilia käytän joka pesun jälkeen kosteisiin hiuksiin. Levitän koko pituuksiin ja hieman lisään vielä latvoihin. Tulee ihana kiilto ja hiuksista tulee helposti selvitettävät ja mielestäni ne voivat tosi hyvin..näin kampaajakin aina sanoo. 
Ja kyllähän nämä ovat kasvaneet hurjaa vauhtia, välillä naurattaa kun katson näitä muutaman vuoden takaisia kuvia..en meinaa tunnistaa itseäni näistä :)

Mieskin taitaa tykätä kun sai oman blondinsa takaisin ;)

Suosittelen kokeilemaan kaikkia näitä..varsinkin öljyä :) 

jaana

10 kommenttia:

  1. En muista sinua blondina nähneeni. Aina olet ollut hyvän näköinen. Mutta hyvältä näytät nytkin! Kerrohan, mitä miehesi tykkäsi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. juu siitä on kyllä aikaa..mutta kyllä tämän olen ollut koko ikäni blondi lukuun ottamatta näitä vuosia brunettena :)
      Kiitos :)
      Kyllä hän on nyt tyytyväinen, just tänään kysyi, että pitäiskö jo alkaa vähän lyhentämään..kuulemma antaa kasvaa vaan :D

      Poista
  2. Brunettina parempi! Hieno lyhyt leikkaus.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. minä kans tykkäsin kovasti tästä tummasta ja varsinkin leikkaus oli ihan super..kyllästyin ehkä siihen, että mun hiukset kasvaa niin nopeasti,että heti tuli sellainen vaalea juuri näkyviin..kun muuten oli niin tumma sävy..ja loppupeleissä mun päänahka ei oikein enää kestänyt tätä tummaa väriä, se tarttui tosi kovaa päänahkaan kiinni ja sitä piti välillä oikein kuoria pois..loppuaikana tuli myös päänahan kirvely ja ajattelin, että kohta allergisoidun oikein kunnolla..kuulemma tumma väri on allergisoivampaa kuin vaalea..

      Poista
  3. Kyllä sopii vaalea sinulle....nuorennuitkin vuosia<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oi kiitos.. jotenkin itsekin nykyään ajattelen niin ;)

      Poista
  4. Vastaukset
    1. sama vastaus kuin yllä :) ja tykkäsin kans kovasti!

      Poista
  5. Hei! Tulin pitkästä aikaa katsomaan, oletko palannut. Kiva, kun löysin useammankin postauksen. Tukka-asiaa en malta olla ihan hyväntahtoisesti kommentoimatta. Toki vaalea ja pitkä tukka sinulle sopii, mutta mielestäni tuo lyhyt tumma tukka antoi olemukseesi energiaa ja päättäväisyyttä. Näytit niin vahvalta, kuin itsetuntosi olisi ollut pilvissä. No - se nyt vaan on ihan ulkopuolisen, mutta toden totta sinua arvostavan mummelin mielipide. Minä olen hivenen feministi ja tykkään, että naisten pitää ihan oikeasti itse päättää, minkälaisessa kehossa, kampauksessa, ammatissa ym. viihtyy. En oikein koskaan ole ymmärtänyt, miten miehet tulevat sanoneeksi, että pitkä tukka olis kiva. En itse myöskään ole kyennyt ottamaan vastaan mieheni tai ystävättärien mielipiteitä vaate- ym. ostoksilla. Olen aina halunnut ratkaista vaate-, silmälasi- ym. hankinnat ja muutkin persoonaani koskevat asiat ihan itse. Siitäkin olen onnellinen, että tyttäreni ja pojantyttäreni ovat "samaa maata". Toivottavasti eivät liian itsenäisiä kuitenkaan, jotta parisuhteet säilyisivät kuten meillä on onneksi käynyt. Mies lienee tyytyväinen, kun ei ole tarvinnut puuttua tai ottaa kantaa asioihin, joista ei ihan ole perillä vaan on voinut keskittyä omiin juttuihin, kun minä olen hömpötellyt vaatekaupoissa. Ethän pahastu sanoistani, mehän olemme itse kukin yksilöitä ja teemme ihan niin kuin itse haluamme, eikö vaan.

    VastaaPoista
  6. Heippa vaan, ja kiva kun tulit visiitille :)
    Juu se on ihan totta, että tumma oli aikas särmä valinta...mutta niinkuin jo kerroin, mun päänahka ei enää kestänyt sitä tummaa väriä, vaan alkoi kutisemaan ja hilseilemään ihan valtavasti, ja värjätessä sitä jäi niinpaljon kiinni päänahkaan, että piti tehdä muutama päänahan kuorinta että sai värin sieltä pois..pelkäsin, että allergisoidun sille värille oikein kunnolla.
    Kuulemma tumma väri on aikas allergisoivaa.
    Ja tuo lyhyt malli oli tosi kiva, mutta mun hiukset kasvaa niin älyttömän nopeasti, että sain istua kampaajalla kolmen viikon välein ja en sitten enää sitäkään jaksanut..nyt vaan annan kasvaa ja kasvaa :D
    Hih..en toki pahastu!!
    Ja kyllä minä kans teen omat ratkaisuni, mutta onhan se kivaa, kun mies sanoo, että hän meni vaaleaverikön kanssa naimisiin ja haluaisi elää sen vaaleaverikön kanssa myös edelleen ;)
    Mukavaa viikkoa sinulle!!

    VastaaPoista