maanantai 1. tammikuuta 2018

minä saan olla minä




Olen kovasti miettinyt, miten aloittaisin uuden vuoden tämän blogin suhteen.
Ja nyt olen tullut siihen tulokseen, että kyllä minä tänne vielä kirjoitan.
Kirjoitan omia juttujani, ehkäpä vain itselleni, mutta siltikin.

Haluaisin jakaa kanssanne paljon muutakin kuin kodin sisustamista, ja kauniita kuvia.
Haluaisin jakaa hyvää oloa, miten se saavutetaan, vai saavutetaanko?
Haluaisin kertoa elämästä suurperheen äitinä, sijaisäitinä, siitä mitä elämä on kun ympärillä pyörii liuta eri-ikäisiä lapsia ja nuoria.

Nyt on vanha vuosi saatu päätökseen ja moni tekee kaikenlaisia tilinpäätöksiä.
Minäkin olen tehnyt tämän vuoden aikana monia sellaisia, ja unohtanut ne yhtä nopeasti..

Yhden päätöksen olen päättänyt jo kauan sitten

                                                 "Minä saan olla Minä"

Jatketaanko tästä yhteistä matkaa kohti vuotta 2018?
Aika näyttää millainen siitä tulee..

Ihanaa Uutta Vuotta Ihan Jokaiselle

Jaana


14 kommenttia:

  1. Kivaa kuulla jälleen sinusta! Minä ainakin odotan mielenkiinnolla postauksiasi. Oikein ihanaa ja nautinnollista tätä vuotta sinulle ja suurelle perheellesi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olipas kiva kuulla, että on kaivattu :)
      Olen välillä käynyt kurkkimassa ja ihmeellistä, että kävijöitä on ollut muutama sata päivää kohden, vaikka kirjoittelu ei kyllä ole ollut kovin runsasta.
      Kiitos samoin sinulle <3

      Poista
  2. Johan oli aikakin palata :D
    Juu jokainen on mitä on, etenkin tässä iässä. Vitsit, kun kirjoittaisitkin ihan oikeasti siitä mitä tämä elämä ja oikea arki on ;) :D Kiiltokuvaa, kiiltokuvaa. Joskus sitä miettii, että onko vaitiolo tehty suojelemaan lasta vai viranomaisia ja bioja. Ja aina en todellakaan usko tuohon ensimmäiseen.
    Joka tapauksessa kiva, kun palasit. Hyvää alkavaa vuotta koko teidän perheelle! Niin ja tsemppiä arkeen!

    Hankala Sijari

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D :D HeHHeee Kiitos kiitos oli kiva tulla, piti taas vähän puhaltaa muutama kuukausi ja miettiä suuntaan jos toiseen..mutta eihän täältä poiskaan osaa olla ;)
      Voi kun pystyisinkin ihan oikeasti kirjoittamaan mitä tämä sijaisäitinä oleminen pitää sisällään! Niin mieluusti sen tekisin...mutta mutta kokoajan saa pelätä, että joku vetää herneen nenäänsä, viranomaiset hermostuu, tulee kanteluita ymymym...
      Mutta katsotaan kuinka pitkälle uskallan rajoja koetella..sanomisen tarve olis ihan valtava!
      Kiitos samoin sinulle!!

      Poista
  3. Hyvää alkanutta vuotta!
    Mukavaa, kun taas palailet blogin ääreen.

    VastaaPoista
  4. Oi juu, tuosta kaikesta haluan kuulla!!

    VastaaPoista
  5. Hei ja hienoa kuulla sinusta taas! Minä olen odottanutkin jo postauksiasi. Mukavaa kun joku antaa kasvot tälle meidän "työllemme". Ole sinä vaan, Jaana, sinä, äläkä kukaan muu :) Terveisin Riikkis

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kiva, että on kaivattu :)
      Kokoajan olen menossa siihen suuntaan, että en oikein enää jaksa näitä byrokratian rattaita ainakaan kumarrella..ikä varmaan tekee tehtävänsä, kun tulee sanottua oma mielipide vaikka toinen ei sitä ole kerinnyt kysymäänkään ;)

      Poista
  6. Hei taasen ja ihanaa alkanutta vuotta sinullekin:)
    Kiva myös nähdä kunnolla minkä näköinen ihminen tämän rehellisen, konstailemattoman blogin takana oikein on. Olet selvästi tehnyt samanlaisia valintoja kuin minäkin. Kauan olin anonyyminä blogissani, mutta noin vuosi sitten päätin antaa blogilleni/ kirjoituksilleni kasvot. Onhan tämä vain elämää, enkä näe miten kasvojen paljastaminen voisi olla pahasta. Tällainen minä olen, ulkonäöltäni ja ajatuksiltani, jos joku pitää niin hyvä. Ainakin olen rehellisesti kasvoineni, kirjoitusteni takana.
    Sinulla selkeästi samoja ajatuksia, joten tervetuloa tähän avoimempaan ja rehellisempään blogimaailmaan. Arvostan suuresti elettäsi ja ajatuksiasi. Jään siis mielenkiinnolla odottamaan jatkoa, kirjoitatpa sitten viikoittain tai muutaman kuukauden välein, palaan varmasti lukemaan ajatuksiasi.
    Ja hei, siellähän on kaunis nainen, tämänkin blogin takana.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No hei Annikka :)
      Kiitos samoin..toivotaan tästä oikein mukavaa vuotta meille kaikille!!
      Hih, tuonne instagramiin tulee ihan vallattomasti lisäiltyä omia kuvia..senkin uhalla, että joku niistä tunnistaa ..antaa tunnistaa, tällainen minä olen..
      tosin tämä työ olisi varmaan hirveän hyvä tehdä täysin kasvottomana ulkomaailmalle, mutta kun en sitäkään oikein allekirjoita, haluan että minulla on myös oma maailma enkä ole vain sijäisäiti!
      Minä olen jo aikapäiviä sitten jättänyt pelkät ns. kauniit blogit lukematta..haluan, että sen pienen hetken kun ennätän blogeissa vierailla niin löytää sieltä blogin takaa ihan oikean ihmisen, ajatuksineen, elämineen, koteineen, tunteineen...
      Just tämän takia mun ihan lemppari tv ohjelmatkin on sellaisia, joissa seurataan tavallisten ihmisten elämää, varsinkin Norjasta tulee tosi paljon sellaisia dokkareita yms.
      Kauneudesta en menis sanomaan ;) mutta kun ikää on jo tämän verran, niin täytyy sanoa, että kyllä itsestään tarttis hieman jaksaa pitää huolta...muuten ei uskalla katsoa aamulla peiliin ;)

      Poista
  7. Kiva nähdä ja kiva kun olet taas täällä!! On totta että blogista saa helposti hiukan vääränlaisen käsityksen oikeasta minästä, mutta luulen että monikaan ei uskalla olla niin rohkea että paljastaisi sitä oikeaa elämäänsä tänne julkisuuteen. Itse ihailen niitä jotka sen tekevät, mutta itsekin lukeudun niihin joka on mieluummin hiukan piilossa ja kirjoittelee ehkä vähän pinnallisia juttuja. Tätä olen monesti pohtinutkin, että millaisen hömpäkkeen kuvan ihmiset ovat tästä saaneet ja se hiukan harmittaakin. Mutta ihana että olet päättänyt olla rohkeasti sinä, mielenkiinnolla odotan postauksiasi. Ihanaa alkanutta vuotta sinulle ja perheellesi! ❤️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kiva :)
      Kyllä minäkin vuosia olin ns. piilossa :) mutta sitten tuon instan kautta tuli jotenkin annettua kasvot kaikelle ja tällä tiellä nyt ollaan :) tiedä sitten mitä se tuo tullessaan, mutta kattellaan :)
      En todellakaan usko, että kukaan saa hömpäkkeen kuvaa sinusta tai muista! Minusta tämän jutun jujuhan on siinä, että tehdää sitä mikä sopii itselle ja kuitenkin itsellehän tätä loppupeleissä tehdään tai siis oman näköista :)
      Kiitos samoin sinulle <3

      Poista